dimarts, 3 de novembre del 2009

BERENAR DE FRUITA A L'ASCE II


Tots els divendres a l'ASCE II berenam de fruita. Cada alumne es presenta amb una fruita diferent, aconseguint així, una gran varietat d'olors, colors, gustos i textures.

Però no només berenam de fruita, sino que experimentam amb ella, ja que l'observam, la tocam, l'oloram, la tallem i la tastem. D'aquesta manera s'aconsegueix tenir una experiència plena amb la fruita.

Els objectius que es volen aconseguir amb aquesta activitat són:
- Valorar la importància de l'alimentació com a mitjà per sentir-se bé.
- Habituar-se a menjar fruita.
- Prendre gust en provar diferents tipus d'aliments.
- Conèixer les varietats de gustos, textures i formes que ens ofereixen les fruites.
- Tenir autonomia en menjar fruita.
- Ser capaç d'elegir, a la llarga, l'aliment que més ganes li faci tastar.

L'hora del berenar dels divendres és una hora que posa en marxa els cinc sentits.


dissabte, 23 de maig del 2009

el síndrome de asperger

Es un vídeo muy interesante en el que los propios afectados junto a su familia y especialistas hablan sobre su realidad
http://www.youtube.com/watch?v=TM6PIWxDLc4

dimarts, 5 de maig del 2009

recursos per a l'aula de cicle incial

Des d'aquí us animam a visitar i utilitzar el blog que realitzen des del 1r cicle de l'escola, on hi podreu trobar moltes activitats on-line per treballar a les aules.

diccionari audiovisual

Per a totes aquelles persones que no ho coneixen i els hi pugui servir, aquí us proposem un diccionari audiovisual, on es poden treure imatges reals sobre diferents temàtiques, escoltar el seu nom i llegir-ho amb lletra de pal i lletra lligada.

Cliqueu per anar-hi: diccionari audiovisual

dilluns, 4 de maig del 2009

RONDALLAIRES




Si els nostres repadrins haguessin pogut imaginar de quina manera arribarien les seves estimades rondalles als seus néts, estarien sorpresos i alhora contents.

Especialment per comprovar que les seves històries que explicaven a la vora del foc o asseguts en una pedra del camp a aquell auditori d'infants bocabadats, encara es mantenen.

Conté quatre històries amb quatre nivells de dificultat per edad amb fitxes tutorials amb un breu resum, correspondència imatge-text-locució.

Activitats amb l'ordinador. qüestionari de comprensió, una activitat de classificació d'objectes i un altra d'acolorir escenes de la rondalla.

També conté activitats de comprensió lectora,lúdiques i altres, per a imprimir.

dimarts, 31 de març del 2009

SALA MULTISENSORIAL (SNOEZELEN)


Aprofitant que està apunt d'obrir-se una sala multisensorial a Maó, us volem explicar en què consisteix.
Etimològicament la paraula "Snoezelen" está composta per dues paraules que signifiquen impregnar-se i somniar. Neix a Holanda.

Aquesta sala és un ambient construit al voltant de determinats estímuls sensorials.
Des d'aquest espai les persones que tenen tancades algunes portes sensorials troben altres formes de relacionar-se amb el món, de sentir plaer, de reconèixer les seves cames i els seus braços, en un espai d'experimentació multisensorial.
Anomenem experiència multisensorial a allò que es percep mitjançant una combinació dels sentits (tacte, oïda, vista, olfacte, vestibular, propioceptiu, etc.).

Els nostres fiets no poden gaudir de tots els seus sentits, pel que necessiten una ajuda extra per poder establir contacte amb la realitat.
Mentre que a un fiet sense discapacitat li bastaria amb una o dues pistes sensorials per saber què esteim percebent, el fiet amb discapacitat necessita un enfocament multisensorial que li permeti reconèixer, p. ex. una pilota. Quantes més pistes sensorials li donem, més facilitarem la comprensió del concepte "pilota".

L'estimulació sensorial ajuda a despertar i potenciar els seus sentits, els quals li permeten manifestar els seus desitjos, sentiments, emocions i pensaments, per poder comunicar i expressar-se amb els altres. Així podem millorar las seva qualitat de vida, buscant el seu benestar físic, psíquic i emocional.

A aquestes sales hi podem trobar: llit d'aigua, columna de bimbolles, fibra òptica, projector d'imatges, bolla de miralls i focus colors, piscina de pilotes, puff postural, música ambiental, difusor d'aromes...

L'estimulació sensorial no s'utilitza com a part aïllada d'un programa de rehabilitació. És una eina terapèutica més, que complementa els tractaments que es reben. Dins d'un entorn d'intervenció interdisciplinari, els objectius, el desenvolupament de les sessions, i el registre de les mateixes seran fruit del treball conjunt de totes les terapeutes (fisioterapeuta, logopeda, mestra...).
El programa sensorial hauria de ser individualitzat o en petit grup. Requereix una valoració prèvia del fiet amb la finalitat de que el terapeuta dosifiqui els estímuls en funció de la tolerància de cada fiet, segons les seves necessitats.

Es pot fer un treball a dos nivells: un nivell més corporal (plaer sensoriomotor, estimulació vestibular, el moviment, esquema corporal, etc.) i un altre potenciant aspectes com la capacitat d'exploració, resposta d'orientació, atenció, percepció, orientació espaial, memòria, formulació i validació d'hipòtesis, estat psicoafectiu, trets de personalitat, etc.

dimarts, 24 de març del 2009

Hipoteràpia

Cada divendres l'ASCE I anem a l'hípica on ens espera na Lluna, la nostra egua. A na Lluna li agrada menjar pastanagues, li agrada que la pentinem i que hi pujem damunt. A vegades ens atrevim a anar al trot i al galop!! Fent hipoteràpia ens divertim, ens relaxem i a més, passem un matí junts a la natura.


LA HIPOTERÀPIA
La hipoteràpia és un tractament complementari de rehabilitació basat en la neurofisiologia, que utilitza com a mitjà el moviment del cavall al pas.
Aquesta teràpia, englobada dins els tractaments de fisioteràpia, segueix sent un bon complement al tractament que es fa a l’escola. A part de la importància que té com a tractament complementari de rehabilitació, l’equip de supoert de l’escola va valorar molt positivament aquesta activitat pel fet que és una sortida a un espai natural, en contacte amb la natura, un ambient totalment diferent al que estan acostumats.


Com que és una activitat de l’escola, encara que s’enfoqui com una sessió més de fisioteràpia, es tenen en compte tots els àmbits en el que la hipoteràpia pot ser beneficiosa, valorant-la com una activitat integral i coordinant amb els diferents professionals que l’atenen.

Alguns dels objectius que treballem amb els fiets són:
- Millorar el control postural, el to i l’estabilitat de tronc.
- Disminució del hipertò en nens espàstics.
- Oferir una estimulació multisensorial: tacte, sistema vestibular, sistema propioceptiu, audició, vista i olfacte.
- Aprendre a esperar i respectar el seu torn.
- Millorar les pautes de comportament fora de l’escola.
- Establir pautes de comunicació: fer demandes per satisfer els seus desitjos.
- Desenvolupar una relació afectiva entre el fillet i el cavall.
- Augmentar l’autoestima i la socialització.
- Ampliar les activitats i sortides fora de l’escola.