dissabte, 23 de maig del 2009
el síndrome de asperger
http://www.youtube.com/watch?v=TM6PIWxDLc4
dimarts, 5 de maig del 2009
recursos per a l'aula de cicle incial
diccionari audiovisual

dilluns, 4 de maig del 2009
RONDALLAIRES

dimarts, 31 de març del 2009
SALA MULTISENSORIAL (SNOEZELEN)

Aprofitant que està apunt d'obrir-se una sala multisensorial a Maó, us volem explicar en què consisteix.
Etimològicament la paraula "Snoezelen" está composta per dues paraules que signifiquen impregnar-se i somniar. Neix a Holanda.
Aquesta sala és un ambient construit al voltant de determinats estímuls sensorials.
Des d'aquest espai les persones que tenen tancades algunes portes sensorials troben altres formes de relacionar-se amb el món, de sentir plaer, de reconèixer les seves cames i els seus braços, en un espai d'experimentació multisensorial.
Anomenem experiència multisensorial a allò que es percep mitjançant una combinació dels sentits (tacte, oïda, vista, olfacte, vestibular, propioceptiu, etc.).
Els nostres fiets no poden gaudir de tots els seus sentits, pel que necessiten una ajuda extra per poder establir contacte amb la realitat.
Mentre que a un fiet sense discapacitat li bastaria amb una o dues pistes sensorials per saber què esteim percebent, el fiet amb discapacitat necessita un enfocament multisensorial que li permeti reconèixer, p. ex. una pilota. Quantes més pistes sensorials li donem, més facilitarem la comprensió del concepte "pilota".
L'estimulació sensorial ajuda a despertar i potenciar els seus sentits, els quals li permeten manifestar els seus desitjos, sentiments, emocions i pensaments, per poder comunicar i expressar-se amb els altres. Així podem millorar las seva qualitat de vida, buscant el seu benestar físic, psíquic i emocional.
A aquestes sales hi podem trobar: llit d'aigua, columna de bimbolles, fibra òptica, projector d'imatges, bolla de miralls i focus colors, piscina de pilotes, puff postural, música ambiental, difusor d'aromes...
L'estimulació sensorial no s'utilitza com a part aïllada d'un programa de rehabilitació. És una eina terapèutica més, que complementa els tractaments que es reben. Dins d'un entorn d'intervenció interdisciplinari, els objectius, el desenvolupament de les sessions, i el registre de les mateixes seran fruit del treball conjunt de totes les terapeutes (fisioterapeuta, logopeda, mestra...).
El programa sensorial hauria de ser individualitzat o en petit grup. Requereix una valoració prèvia del fiet amb la finalitat de que el terapeuta dosifiqui els estímuls en funció de la tolerància de cada fiet, segons les seves necessitats.
dimarts, 24 de març del 2009
Hipoteràpia
LA HIPOTERÀPIA
La hipoteràpia és un tractament complementari de rehabilitació basat en la neurofisiologia, que utilitza com a mitjà el moviment del cavall al pas.
Aquesta teràpia, englobada dins els tractaments de fisioteràpia, segueix sent un bon complement al tractament que es fa a l’escola. A part de la importància que té com a tractament complementari de rehabilitació, l’equip de supoert de l’escola va valorar molt positivament aquesta activitat pel fet que és una sortida a un espai natural, en contacte amb la natura, un ambient totalment diferent al que estan acostumats.Com que és una activitat de l’escola, encara que s’enfoqui com una sessió més de fisioteràpia, es tenen en compte tots els àmbits en el que la hipoteràpia pot ser beneficiosa, valorant-la com una activitat integral i coordinant amb els diferents professionals que l’atenen.
Alguns dels objectius que treballem amb els fiets són:
- Millorar el control postural, el to i l’estabilitat de tronc.
- Disminució del hipertò en nens espàstics.
- Oferir una estimulació multisensorial: tacte, sistema vestibular, sistema propioceptiu, audició, vista i olfacte.
- Aprendre a esperar i respectar el seu torn.
- Millorar les pautes de comportament fora de l’escola.
- Establir pautes de comunicació: fer demandes per satisfer els seus desitjos.
- Desenvolupar una relació afectiva entre el fillet i el cavall.
- Augmentar l’autoestima i la socialització.
- Ampliar les activitats i sortides fora de l’escola.